Anne Bernerin esittämää suomalaisautojen valvonta on pysäytettävä keinolla millä hyvänsä.

Anne Bernerin esittämää suomalaisautojen valvonta on pysäytettävä keinolla millä hyvänsä. Berner valehtelee törkeästi lupaa muka verojenalennuksia vaikka todellisuudessa autoilu kallistuu. Bernerin kaavailu on 38 senttiä /km lisää maksettavaa melko uusien auton omistajille keskimäärin 600 euroa vuodessa. Vanhojen autojen yli 5 vuotta vanhat omistajille luvassa maksua yli 1000 euroa vuodessa. Lisäksi, kun yksityiset yritykset pääsevät rahastamaan on 100% varmaa, että hinnat nousevat. Kaikki huonot lait on aina yritetty kautta historian saada kansalaisille läpi valehtelemalla muka verotuksen alenemisella ja nopealla aikataululla. Kyseinen laki läpi mennessään kolminkertaistaa autoilunkustannukset. Lisäksi nykyiset autoiluun hankitaan kohdistuvat verot ”alenevat” tilapäisesti ja nostetaan samoiksi muutamassa vuodeessa. Auton käyttökulut kolminkertaistuvat. Alenevia veroja tullaan korottamaan ja muutamassa vuodessa ne ovat nykytasoa suuremmat. Lisäksi mahdollistaa autoilijoiden ja muiden ajoneuvojen täydellisen valvonnan.

Se mitä jokainen autollaan tekee ei kuulu valtiolle. Kyseinen laki lisää myös byrokratiaa, joka syö jopa 30% lain tuotoista. On hyvä ottaa yhteyttä sähköpostilla kansanedustajiin ja muistuttaa heitä, että jokainen, joka äänestää lain hyväksymisen puolesta. Tietää se heidän poliittisen uran pysyvää loppua, koska netistä tullaan julkaisemaan listat jokaisesta maanpetturi kansanedustajasta, joka kannattaa bernerin esittämää valvontaa. Ne taas jotka äänestävät vastaan voivat jatkaa poliittista uraansa. On hyvä muistaa, että Bernerillä on Juha Sipilän ja Petteri Orpon täysi tuki. Aktiivinen vastarinta on ainoa keino taistella vastaan ja tie voittoon. Kuntavaaleissa on jokaisen kansalaisen velvollisuus äänestää. Jos ei muuten niin protestina äänestää muita kuin halliptuspuolueita ja antaa hallitukselle palautetta, että kansan mitta on täysi ja hallitus ei nauti kansan luottamusta. Kansan mitta on täysi jatkuviin leikkauksiin ja jatkuviin veronkorotuksiin ja matutulvaan joka vain jatkuu, sekä Bernerin täysin järjettömään liikenteen verotukseen.

Kansanedustajiin voit ottaa yhteyttä sähköpostilla alla lista.
https://www.eduskunta.fi/FI/kansanedustajat/Sivut/Kansanedustajat-aakkosjarjestyksessa.aspx

Lisää Bernerin esittämästä valvontalaista

Berner keventää rikkaiden ja kiristää köyhien liikenteen verotusta
http://mvlehti.net/2017/01/18/berner-keventaa-rikkaiden-ja-kiristaa-koyhien-liikenteen-verotusta/

Tievero olisi mafian mielivaltaa!
http://magneettimedia.com/tievero-olisi-mafian-mielivaltaa/

Tällainen on Bernerin esitys: Autot halpenevat, ajaminen kallistuu, mustia laatikoita ei tule…
http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005050527.html

Suurin puhallus autoilijoilta
http://jarmonahkamaki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/228499-suurin-puhallus-autoilijoilta

http://mvlehti.net/2016/12/27/anne-bernerin-esittamaa-suomalaisautojen-satelliittivalvontaa-on-valmisteltu-taustalla-vuosikymmen/

Sipilä ja Berner pysäytettävä – Tulivat hulluksi väylien yksityistämisen kautta
http://keskustelu.mvlehti.net/index.php?topic=38101.0

Bernerin jouluhaastattelu: maantiet korporaatioille, sim-kortilla valvotaan ja rahastetaan liikkumista.
http://mvlehti.net/2016/12/26/bernerin-jouluhaastattelu-maantiet-korporaatioille-sim-kortilla-valvotaan-ja-rahastetaan-liikkumista/

Tutkija varoittaa autojen satelliittipaikannuksen riskeistä: ”Selviää heti, missä asuu ja missä käy töissä”
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005023248.html

Isot muutokset auto-, ajoneuvo- ja polttoaineveroon päätettäväksi jo huhtikuussa – HS: Kansalaisten autoihin ehkä SIM-kortit, tässä syy kiireeseen
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005022320.html

Bernerin ehdotus laskisi polttoaineveroa 200 miljoonalla, mutta… – Autoliitto: ”Sitä nostettiin 100 miljoonalla vain 3 viikkoa sitten”
http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/bernerin-ehdotus-laskisi-polttoaineveroa-200-miljoonalla-mutta-autoliitto-sita-nostettiin-100-miljoonalla-vain-3-viikkoa-sitten-6616126

Tätä hanketta autoilun aiheuttamien kustannusten keräämiseksi jonkinlaisella seurantajärjestelmällä on ajettu kuin käärmettä pyssyyn. Kyllä siinä varmaan lopulta onnistutaan. Valtiolla ei ole muka varaa ylläpitää tiestöä, vaan tarvitaan parempi tiestön kuormitukseen perustuva järjestelmä. Tämä kaikki on vailla minkäänlaista pohjaa.

Valtio kerää autoilijoilta vuosittain seuraavat tulot (miljoonaa euroa):
– autovero 801
– ajoneuvovero 930
– polttoainevero 3790
– polttoaineen ALV 1250
– uusien autojen ALV 724
– autojen huollot ja osat, ALV 1582
– liikenne. ja vakuutusmaksut,ALV 681
– Ajoneuvojen katsastusmaksut, ALV 400

Yhteensä tuloja valtiolle autoilijoilta 10 158 miljoonaa eli noin 10 miljardia euroa vuodessa. Tiestön ylläpitoon vuosittain käytetään n. 1500 M euroa eli valtio kerää maksuja 7-kertaisesti , mitä se antaa takaisin.

On suorastaan härskiä kansalaisten ymmärryksen aliarviointia puhua, että valtiolla ei ole varaa tiestön ylläpitoon. Autoilijat maksavat kaiken lisäksi koko liikenneministerön budjetin, yhteenä n. 3000 miljoonaa.

Kaiken lisäksi polttoaineen hinnassa kerättävä vero on yksinkertaisin ja oikeudenmukaisin tapa kerätä vero: 1) jos ajat paljon, maksat enemmän, 2) jos autosi kuluttaa enenmmän maksat enemmän, 3) jos autosi kuluttaa enemmän saastutat enemmän, 4) jos ajat enemmän tai ajoneuvosi on raskas, kulutat enemmän tiestöä. Polttoaineen hinnassa maksettava vero on ylivoimaisesti yksinkertaisin, toimivin ja oikeudenmukaisin tapa verottaa autoilijoita.

Seurantajärjestelmällä luotaisiin vain markkinat yksityisille firmoille rahastaa lisää autoilijoita. Jossain vaiheessa tulisi vuorenvarmasti myös ruuhkamaksut paikan ja ajan mukaan.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s